از قدیم الایام، ادویه ها به عنوان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است. ادویه ها برای مدت طولانی به عنوان دارو استفاده می شده است. از سوختگی گرفته تا بریدگی های جزئی، زردچوبه به عنوان یک درمان فوری برای درمان چنین مسائلی مورد استفاده قرار گرفت. این فقط به دلیل خواص معجزه آسای زردچوبه بود.

از سرماخوردگی گرفته تا گلودرد، هم عسل و هم زردچوبه به دلیل فواید و خواص آنتی بیوتیکی، جایگزین های بسیار قوی و مهمی برای داروهای معمولی هستند! در واقع، این دو ماده شگفت انگیز به راحتی و مقرون به صرفه ترین اقلامی هستند که می توان از آنها به عنوان دارو استفاده کرد، عسل و زردچوبه ! عسل و زردچوبه هر دو برای مشکلات مختلفی مانند سرماخوردگی، مشکلات گوارشی، بریدگی ها، زخم ها، ماهیچه ها و رگ به رگ شدن و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی و پوستی استفاده می شوند.

حلال اکثر مشکلات سلامتی شما زردچوبه و عسل است!

درمان سرماخوردگی و گلودرد باز ترکیب عسل زرد چوبه

درمان سرماخوردگی و گلودرد باز ترکیب عسل زرد چوبه

چرا زردچوبه؟

زردچوبه دارای ترکیب بسیار مهمی به نام کورکومینوئیدها است. درست مانند پلی فنول، کورکومینوئید دارای چندین خواص درمانی است که زردچوبه را چنان قوی می کند که می تواند تقریباً با تمام مشکلات سلامتی در یک حرکت مبارزه کند!

همچنین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و به همین دلیل برای پوست بسیار مفید است – از پسوریازیس گرفته تا اگزما – و دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی است که به آن کمک می کند تا به راحتی زخم ها و آلرژی ها را درمان کند! این همه خواص ضد التهابی زردچوبه به دلیل کورکومین آن است.

خواص زردچوبه

خواص زردچوبه

زردچوبه ممکن است برای انواع بیماری های پوستی مفید باشد – از پسوریازیس گرفته تا اگزما – و ممکن است به حفظ سطح مناسب قند خون و کلسترول کمک کند.

خواص رازیانه و عسل؛ از کاهش وزن تا پوستی درخشان
بیشتر بخوانید

خواص زردچوبه:

  • التهاب را کاهش می دهد
  • هضم را بهبود می بخشد
  • درد را کاهش می دهد
  • از سرطان جلوگیری می کند
  • اضطراب و افسردگی را بهبود می بخشد
  • کمک به سطح مناسب قند خون و کلسترول

اما چرا عسل؟

عسل قدرت مبارزه با عفونت ها را بدون ایجاد باکتری های مقاوم مانند آنتی بیوتیک های مدرن دارد. آنقدر قوی است که باید اولین روشی باشد که برای مبارزه با عفونت ها استفاده می شود.

بسیاری از دانشمندان ادعا کرده اند که عسل از بسیاری از آنتی بیوتیک های معمولی قوی تر است. عسل همچنین می تواند برای درمان عفونت ها، بریدگی ها و زخم ها با استفاده مستقیم روی آنها استفاده شود. عسل همچنین می تواند به صورت خوراکی برای درمان مشکلات سلامتی مصرف شود.

مزایای عسل:

  • عسل به کنترل وزن کمک می کند
  • به مبارزه با آلرژی
  • مبارزه با بیماری ها
  • بهبود سوختگی ها و زخم ها
  • سطح قند خون را کاهش و متعادل می کند
  • به عنوان یک درمان برای سرفه و سرماخوردگی عمل می کند

طرز تهیه عسل زردچوبه

بسیاری از شما باید در مورد استفاده از عسل و زردچوبه به جای داروهای معمولی سردرگم باشید. شما باید یک بار آن را امتحان کنید. در اینجا یک دستور العمل ساده است که می توانید در هنگام بیماری از آن استفاده کنید.

مواد لازم:

  • 1/4 فنجان عسل خام
  • 2 قطره لیمو
  • 1 قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده

رسیدیم به طرز تهیه عسل و زردچوبه! می توانید عسل زردچوبه را در کمتر از 5 دقیقه با زردچوبه تازه یا آسیاب شده درست کنید.

بهتر هستش که زردچوبه تازه استفاده کنید چونکه به اندازه زردچوبه آسیاب شده فرآوری نمیشه و خاطرتون جمع هستش. اگر به زردچوبه تازه دسترسی ندارید میتونید از پودر اون استفاده کنید.

  • افزودن فلفل سیاه به عسل زردچوبه اختیاری هستش، میدونستید فلفل سیاه، ارزش غذایی کورکومینوئیدهای موجود در زردچوبه را افزایش می دهد.
طرز تهیه عسل زردچوبه

طرز تهیه عسل زردچوبه

عسل زردچوبه با زردچوبه تازه: پوست بیرونی کاغذی را از 2 تا 5 سانتی متری از ریشه زردچوبه تازه جدا کنید، از یک رنده یا یک چاقوی تیز استفاده کنید تا زردچوبه را خیلی ریز رنده یا خرد کنید.

بعد زردچوبه رو با 1/4 فنجان عسل تازه و خام مخلوط کنید.

اختیاری: اگر علاقه مند بودید میتوند، ، 1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه، اضافه کنید! این مخلوط در یخچال نگهداری شود. ( فلفل به بدن ما کمک می کند تا ترکیب فعالی به نام کورکومین را از زردچوبه جذب کند!)

توجه : ریشه زردچوبه تازه ممکن است به طور موقت ناخن‌ها، دست‌ها، ظروف، تخته‌های برش و هر چیزی که با رنگ نارنجی تماس پیدا می‌کند لکه‌دار کند!

عسل زردچوبه با زردچوبه آسیاب شده:زردچوبه آسیاب شده را 1-2 قاشق چایخوری اندازه کنید و با 1/4 فنجان عسل مخلوط کنید، در صورت تمایل 1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه را به مخلوط اضافه کنید. عسل زردچوبه با زردچوبه آسیاب شده را در دمای اتاق نگهداری کنید. [3]https://www.bloomhoney.com/blogs/news/top-15-benefits-of-turmeric-and-honey ، [4]https://www.benefits-of-honey.com/benefits-of-turmeric/

در ادامه به نحوه استفاده از این عسل خوشمزه زردچوبه می پردازیم!

روش درست کردن زردچوبه و عسل

روش درست کردن زردچوبه و عسل

نکات نهایی

  1. اگر از زردچوبه تازه استفاده می کنید، از یک رنده ریز برای خرد کردن زردچوبه تازه استفاده کنید.
  2. اگر از زردچوبه آسیاب شده استفاده می کنید، 1 تا 2 قاشق چایخوری کافی است.
  3. فلفل سیاه به بدن ما کمک می کند تا ترکیب فعالی به نام کورکومین (یک آنتی اکسدان قوی) را از زردچوبه جذب کند!
  4. ماندگاری عسل تازه زردچوبه به اندازه عسل و زردچوبه آسیاب شده نیست. پس باید عسل زردچوبه تازه به مدت 1-3 هفته در یخچال نگهداری شود.
  5. اگر از زردچوبه آسیاب شده استفاده می کنید، باید آن را در دمای اتاق نگه دارید. استفاده از زردچوبه تازه برای تهیه این عسل نیاز به نگهداری در یخچال دارد.

دستور العمل زردچوبه و عسل برای آنفولانزا و سرماخوردگی

برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی، این دستور العمل را برای تهیه خمیر عسل و زردچوبه دنبال کنید:

  1. 4 قاشق غذاخوری عسل خام و طبیعی
  2. 1 قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه
  3. خوب مخلوط کنید و در ظرف شیشه ای نگهداری کنید.
  4. خوراکی مصرف کنید. مخلوط را در دهان بگذارید تا حل شود.
  5. نصف قاشق چایخوری 3 ساعتی به مدت 2 روز مصرف شود.
عسل زردچوبه با فلفل

عسل زردچوبه با فلفل

تهیه چای زردچوبه و عسل

این نوشیدنی زرد چوبه و عسل ضد سرطان است و سلامت قلب، روده، هضم و سیستم روده را تقویت می کند (انجمن سرطان آمریکا؛ تحقیقات سرطان انگلستان؛ Altern Med Rev 2011؛ ​​16(2): 152-6)[5]https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21649456/.

  1.  نصف قاشق چای‌خوری تا یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را در یک لیوان آب جوشیده داغ به مدت 15 دقیقه دم کنید.
  2. یک تا دو قاشق چایخوری عسل را پس از خنک شدن تا حدی در نوشیدنی زردچوبه مخلوط کنید.
  3.  از این نوشیدنی ضد ویروس و ضد التهاب لذت ببرید!
تهیه چای زردچوبه و عسل

تهیه چای زردچوبه و عسل

ماسک زردچوبه و عسل

زردچوبه و عسل برای صورت: این ماسک صورت زرد چوبه و عسل به پاکسازی و روشن شدن پوست، درمان آکنه و کاهش سیاهی زیر چشم کمک می کند. این ماسک صورت زرد چوبه و عسل برای درمان جوش ها استفاده هم میشه.

عسل بهتر است یا شکر؟
بیشتر بخوانید

برای تهیه:

  1. 1 قاشق غذاخوری زردچوبه و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر در بیاید.
  2. زردچوبه و خمیر عسل را به طور یکنواخت در تمام صورت بمالید.
  3. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند، بگذارید خشک شود و سپس بشویید. صورت را به آرامی خشک کنید.

پی نوشت: برای پوست خشک، شیر، ماست یا روغن زیتون را به خمیر اضافه کنید.

ماسک زردچوبه و عسل

ماسک زردچوبه و عسل

نحوه استفاده از عسل و زردچوبه

  1. خوبی عسل زردچوبه این است که استفاده از آن ساده است – می توانید مقداری از آن را روی ماست، جو دوسر بریزید یا به اسموتی ها مورد علاقه تون اضافه کنید. یا آن را روی نان تست بمالید؛ و میل کنید.
  2. برای خلاص شدن از شر آلرژی، سرماخوردگی یا آنفولانزا، روزی سه بار نصف قاشق چایخوری مصرف کنید
  3. برای تهیه دمنوش عسل زردچوبه: دو تا قاشق غذاخوری سرکه سیب یا آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری آب را در یک لیوان بریزید و 1 قاشق غذاخوری عسل زردچوبه خود را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا ترکیب شود. سپس از این دمنوش خوشمزه لذت بربرید.

فواید و خواص زردچوبه و عسل

از فواید زردچوبه و عسل می توان به خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی اشاره کرد. هر دوی این غذاها برای قرن ها به عنوان درمان طبیعی برای انواع بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

خواص زردچوبه عسل : هنگامی که زردچوبه با عسل مخلوط می شود، به یک درمان طبیعی ارزشمند برای بسیاری از بیماری ها و بیماری ها تبدیل می شود، از جمله:

  1. سوء هاضمه
  2. سرماخوردگی
  3. آنفولانزا
  4. آسم
  5. فشار خون بالا
  6. قند خون بالا
  7. آرتریت
  8. دیابت
  9. بیماری های قلبی
  10. کلسترول بالا
  11. افسردگی و اضطراب
  12. التهاب زخم ها و سوختگی ها
  13. اگزما، پسوریازیس و آکنه
  14. پیری (از کبد و کلیه محافظت می کند)
  15. درمان زخم معده با عسل و زردچوبه

عسل به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی سرفه مورد استفاده قرار گرفته است و برای چندین دهه در سال های اخیر توسط نشریات ملی مانند WebMD، Healthline، CNN و Medical News Today، به عنوان یک درمان سرفه تایید شده است. این یک غذای فوق العاده با پشتوانه فوق العاده است!

توجه: دادن عسل به کودکان زیر یک سال مجاز نیست. در مورد عسل و فرزندان کوچک خود با پزشک خود مشورت کنید!

عسل خام، محلی و غیر پاستوریزه، ترکیبات ریز مغذی مفیدی را که ما از عسل انتظار داریم، مانند گرده، ذرات کوچک موم و بره موم را حفظ می کند. عسل غیر پاستوریزه حاوی مقادیر بیشتری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌های مفید است.

به دنبال عسل محلی، خام و غیر پاستوریزه باشید!

خواص زردچوبه و عسل

خواص زردچوبه و عسل

درمان زخم معده با عسل و زردچوبه

زخم معده ممکن است با این مواد تسکین پیدا کنید، زیرا این ترکیب فواید پروبیوتیکی دارد، اما بهتر است با پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم، هر نسخه ای را که او به عنوان درمان توصیه می کند، مصرف کنید. روش بسیار موثر دیگر برای درمان زخم معده، درمان زخم معده با عسل و زردچوبه است. زردچوبه در برابر بیماری‌های زخم معده و زخم‌های ملتهب بسیار موثر و مناسب است، از زردچوبه برای درمان زخم معده، بسیار زیاد استفاده می‌شود.

برای درمان زخم معده با عسل و زردچوبه:

  •  ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی و خام
  • ۵۰ گرم زردچوبه تازه استفاده کنید.

طرز تهیه آن به این صورت است که ابتدا زردچوبه تازه آسیاب شده را با عسل در ۲۰۰ میلی‌لیتر آب ولرم (35 درجه سانتی گراد) با هم مخلوط و میل کنید.

اگر می‌گوید تا زمانی که استرس خود را کاهش دهید، زخم برطرف می‌شود و غذاهایی را که باعث تشدید زخم می‌شوند، نخورید، زرد چوبه و عسل مطمئناً نباید به شما آسیب برساند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که دوزهای بالا زردچوبه می تواند بر لخته شدن خون تأثیر بگذارد، بنابراین استفاده بیش از حد می تواند روند بهبود را کاهش دهد.

زردچوبه و عسل برای لاغری

چای زردچوبه برای سیستم گوارشی مفید است، این کلید کاهش وزن است. علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی است که به سرکوب تکثیر سلول های چربی کمک می کند. راه دیگری که چای زردچوبه به کاهش وزن کمک می کند، تنظیم سطح قند خون و جلوگیری بیشتر از مقاومت به انسولین است. ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه چربی سوزی است که برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن به آن نیاز دارید. حتما باید چای زردچوبه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید و برای اینکه آن را موثرتر و خوشمزه تر کنید، پیشنهاد می کنیم برای کاهش وزن، این چربی سوزها و محرک های سالم را به چای خود اضافه کنید.

مضرات عسل؛ عوارض جانبی عسل طبیعی
بیشتر بخوانید

روش تهیه:

اگر می خواهید چای زردچوبه خود را شیرین کنید، کمی عسل طبیعی و خام اضافه کنید (با توجه به اینکه دما 35 الی 40 درجه باشد). گفته می شود برای کاهش وزن شما مفید است. به هیچ وجه به آن شکر اضافه نکنید زیرا ممکن است اثرات خوب آن را معکوس کند. عسل به عنوان سرکوب کننده اشتها شناخته شده است و دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش وزن کمک می کند.

به یاد داشته باشید، هر چیزی بیش از حد بد و ناسالم است. در مصرف زیاد زردچوبه زیاده روی نکنید. همچنین، نیازی به گفتن نیست، شما باید این را با یک رژیم غذایی سالم و ورزش همراه کنید.

زردچوبه و عسل برای لاغری

زردچوبه و عسل برای لاغری

احتیاط / هشدار

  1. اگر از بیماری کیسه صفرا رنج می برید زردچوبه مصرف نکنید زیرا می تواند باعث انقباض عضلانی کیسه صفرا شود.
  2. زردچوبه یک عامل رقیق کننده خون است. اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین یا آسپرین استفاده می کنید از مصرف آن خودداری کنید.
  3. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید از مصرف زردچوبه خودداری کنید زیرا باعث انقباضات رحمی می شود.

سایر خواص های ترکیب های عسل مثل و دارچین و عسل و زنجبیل عسل ، سیر و عسل را می توانید داخل وبلاگ آپاوارتا مطالعه کنید. اگر شما این ترکیب رو درست کردید عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را تگ کنید – ما بی صبرانه منتظریم تا ببینیم. اگر تجربه ای از زردچوبه عسل داشتید در نظرات منتظر شما هستیم.

شما از زرد چوبه و عسل برای چه چیزی استفاده کردید؟ آیا تاثیری هم داشته ؟